מוזיאון ישראל, ירושלים
Close
Close

נגישות

Interface

Adjust the interface to make it easier to use for different conditions.

מיכאל גרד

אני מאמין

בלמידה גם לתלמיד ישנה אחריות. עליו להיפתח ללמידה ולשאוף להתקדם. עליו להשקיע את יכולותיו בלמידה ולא להרים ידיים, גם כשקשה לו. עליו לתרגל, ליישם לשאוף לידע ולנצל היטב כל פיסת מידע. תלמיד טוב הוא תלמיד יוזם ופעיל.
מורה טוב, לעומת זאת, צריך לאפשר סביבה מעצימה ומחזקת ללמידה, סביבה מלאת גירויים ואתגרים. מורה טוב מקשיב לתלמידיו וער למצבם ולהרגשותיהם. מורה טוב אינו מנסה לדחוס ידע, אלא להעביר את הידע הנכון בזמן הנכון, תוך הקשבה לצרכי התלמיד.
למידה נכונה היא למידה של תכנים רלוונטיים, במינון נכון ובעיתוי נכון.

אני מאמין כבר שנים בלמידה מבוססת פרויקטים ומנסה לפעול על-פי שיטה זו.
מורה טוב הוא מורה הנהנה ונבנה מהשיעורים אותם הוא מעביר, מורה שאינו מפסיק להתפתח, להתלהב וללמוד, גם מתלמידיו.
בהוראת אמנות, המורה חייב להיות קשוב לעולמו הפנימי של התלמיד ולהקנות לו כלים רלוונטיים ויכולת התמודדות, מבלי להכתיב לו תכני יצירה, סגנון או טעם.

ציונים ביוגרפיים

יליד 1960.
בנעורי השתתפתי מספר שנים בסדנאות "קולנוע לנוער" עם צלם הקולנוע משה לרון.
למדתי בביה"ס התיכון ע"ש "אחד העם" בפתח-תקוה.
שירתתי בחיל השריון כמט"ק.
למדתי כלכלה וניהול באוניברסיטת ת"א

למדתי במחלקה לצילום ב"בצלאל".
למדתי תסריטאות לפרסום בהדרכת מוטי מורל ותרצה גרנות.
השתתפתי בהשתלמויות בצילום דיגיטאלי מטעם משרד התמ"ת.
למדתי פוטושופ במרכז ההדרכה של "אפל" ירושלים ובמכללת שוהם

בוגר סדנת "מסטר קלאס" (מהשטח לסטודיו) בהנחיית אלדד רפאלי ואייל לנדסמן
מסוף שנות השמונים ועד אמצע שנות התשעים עסקתי בצילום מסחרי: הקמתי וניהלתי מעבדות לפיתוח מהיר. ניהלתי סטודיו מקצועי לצילום. צילמתי עבור מספר מקומונים.
מאז 1989 ועד היום לימדתי בתוכניות שונות של אגף הנוער במוזיאון ישראל:
סדנאות קיץ, חוגים לכל הגילאים, הכנתי ופיתחתי תוכנית לבגרות בצילום (במסגרת זו עבדתי עם מספר בתי ספר מהמובילים בעיר), הרציתי במסגרת ששי במוזיאון ומאז תחילת שנות האלפיים אני מלווה את תכנית טריפתיכון, המגישה לבגרות באמנות כאחד מהמורים בצוות וגם הייתי אחד ממקימיה. 

בין 1995לבין 2015 לימדתי בביה"ס התיכון המקצועי "מפנה", היום "חוש"ן. הקמתי וריכזתי את מגמת הצילום בביה"ס. התמחיתי בעבודה עם נוער בסיכון באמצעות הצילום ככלי טיפולי ומקדם. במהלך שנותי בביה"ס עסקתי הן בצד החינוכי- טיפולי והן בצד המקצועי-צילומי. פיתחתי ויישמתי תכניות יחודיות בהוראת צילום מקצועי לתעודה עבור נוער בסיכון. ליוויתי מספר מחזורים כמחנך (י'-י"ב).

מאז 2016 אני מרכז את תחום חוגי הצילום לילדים ב"מוסררה", בית הספר לאמנות ולצילום ומלמד שם גם בסדנאות לקהל הרחב.

 

מיכאל גרד
מיכאל גרד
מיכאל גרד
מיכאל גרד