נגישות

Interface

Adjust the interface to make it easier to use for different conditions.
מידע למבקר

נגישות

למפת הנגישות של המוזיאון
המוזיאון שואף להנגיש את הקמפוס ככל הניתן למבקרים עם מוגבלויות
  • חניות מסומנות לרכב נכים סמוך לכניסה הראשית למוזיאון ולכניסה לביתן דגם ירושלים
  • מערכת שמע לכבדי שמיעה בדלפקי רכישת כרטיסים
  • דלפקי רכישת כרטיסים ודלפקי מידע מותאמים למשתמשים בכיסאות גלגלים
  • הנחה ברכישת כרטיסים לבעלי תעודת נכה
  • הנחה לנכה בכיסא גלגלים (מלווה חינם)
  • כניסה חינם לעיוור ולמלווה
מכלול המוזיאון
  • כניסה למוזיאון ומעברים מותאמים לכיסאות גלגלים
  • כיסאות גלגלים חינם – פרטים בדלפקי המידע
  • מלתחה בביתן הכניסה
  • כיסאות מתקפלים סמוך למעליות
  • רכב הסעה (ל- 4 איש) למתקשים בהליכה במעבר המקורה
  • מעליות (אין מעלית שבת), מעלונים ורמפות בגלריות השונות
  • מסעדות וחנויות המוזיאון נגישות למשתמשים בכיסאות גלגלים
  • מפות נגישות בעברית ובאנגלית – פרטים בדלפקי המידע
  • תאי שירותים מותאמים למשתמשים בכיסאות גלגלים
גן אמנות
* גן האמנות אינו נגיש לבעלי כיסאות גלגלים (יש נקודות תצפית).
רכזת נגישות: דליה לזר, 052-4642080
מנהלת השירות לקהל: סוזי גביזון, 052-4642089
מוקד טלפוני נגיש: 02-6708811
כתובת מייל להתקשרות: info@imj.org.il
מידע למבקר

אירועים לכל אירועי היום

סיורים מודרכים

מאוצרות המוזיאון

פעילויות למשפחות

שעת סיפור

שיחי גלריה

יוליאן רוזפלדט: מניפסטו

מידע למבקר

שעות פתיחה

כניסה חינם לילדים
כניסה חינם לילדים עד גיל 17 בימים שלישי כל השנה (משעה 16:00), בימי בשבת, בנדיבות ידידי מוזיאון ישראל בקנדה וקרן דויד ואינז מיירס, קליוולנד, אוהיו.
כניסה חינם לחיילים
כניסה חינם לחיילים בשירות חובה והמשרתים שירות לאומי בנדיבות ידידי מוזיאון ישראל
מידע למבקר

מיקומים

בית טיכו

א'-ה' 12:00 - 20:00
ו' וערבי חג 10:00 - 14:00
​שבת - סגור

רחוב הרב אגן 10
טלפון: 02-6453746
ticho@imj.org.il

מוזיאון רוקפלר

ימים א, ב, ד, ה: 10:00 - 15:00
שבת: 10:00 - 14:00
ימים ג, ו וערבי חג: סגור
רח' סולטן סולימאן 27

טלפון: 02-6282251
fawziib@imj.org.il
מידע למבקר

מפת המוזיאון

מפת המוזיאון
מידע למבקר

כתובת ותחבורה

מוקד טלפוני ומידע כללי:
02-6708811 | info@imj.org.il
כתובת המוזיאון
שדרות רופין 11, הקריה, ירושלים, מיקוד 9171002
כיצד להגיע למוזיאון
באמצעות GPS | רחוב אברהם גרנות
באמצעות WAZE | מוזיאון ישראל
קווי אוטובוס | קו 7, 9, 14, 35, 66 ומתל אביב, חניון שפירים קו 100
לשאלות ולהבהרות ניתן להתקשר למוקד כל-קו 8787* / 8787
לתכנון נסיעה באוטובוס למוזיאון
למבקרי המוזיאון בלבד חניון וחניה ללא תשלום - מספר מקומות מוגבל. יש להצטייד בכרטיס הכניסה לצורך ביקורת ביציאה.
בית טיכו
ימים א, ב: 17:00-10:00
ימים ג, ד, ה: 10:00-21:00
יום ו וערבי חג: 14:00-10:00
שבת וחגים: סגור
רחוב הרב אגן 10
טלפון: 02-6453746
ticho@imj.org.il
מוזיאון רוקפלר
ימים א, ב, ד, ה: 10:00 - 15:00
שבת: 10:00 - 14:00
ימים ג, ו וערבי חג: סגור
רח' סולטן סולימאן 27
טלפון: 02-6282251
fawziib@imj.org.il
מידע למבקר

מסעדות ובתי קפה

Modern

מודרן

המסעדה המעוצבת בסגנון ראשית המודרניזם צמודה למרפסת המשקיפה על עמק המצלבה ומתאימה גם לאירועים פרטיים ועסקיים. המטבח ירושלמי מודרני ואוסף היין עשיר ואיכותי.
בשרי, הכשר בהשגחת הרבנות הראשית. פתוח: א,ב,ד,ה 11:30 - 17:00; ג 11:30 - 23:00 ארוחות עסקיות בשעות: 12:00 - 17:00 הכניסה אינה כרוכה בקניית כרטיס למוזיאון | למנויים ולחברי אגודת הידידים 10% הנחה החנייה חינם, נגיש לנכים טל': 02-6480862 ; פקס : 02-6480863 תיאום אירועים בטל' ; 054-3040279; 054-7788558 054-778-8558; 054-304-0279; events@modern.co.il 
לאתר מסעדת מודרן לחצו
 

Mansfeld

מנספלד, בית קפה חלבי

בתי-הקפה החלביים במוזיאון קרויים על שמו של אל מנספלד, אדריכל המוזיאון הראשון, חתן פרס ישראל. בתפריט קפה איכותי, מאפי הבית, עוגות, כריכים, סלטים ותבשילים. שעות הפתיחה: א,ב,ד,ה 8:00 - 17:00; ג 8:00 - 21:00; ו 8:00 - 14:00 הכשרות בהשגחת רבנות ירושלים. הכניסה אינה כרוכה בקניית כרטיס למוזיאון נגיש לנכים. חנייה חינם. מתאים לאירועים פרטיים למנויי המוזיאון ולחברי אגודת הידידים 10% הנחה טל': 02-5636280; פקס: 2-56183990; תיאום אירועים: 054-8847133 לאתר קפה מנספלד לחצו
 

Chic Café

שיק קפה

בית קפה חלבי בכניסה לדגם הבית השני
קפה איכותי ושתייה קרה, כריכים, סלטים, עוגות, גלידות וחטיפים שעות פתיחה: א,ב,ד,ה 08:00 - 17:00 ; ג 08:00 - 19:00 ; ו 08:00 - 14:30 10% הנחה למנויי המוזיאון ולחברי אגודת הידידים הכניסה אינה כרוכה בקניית כרטיס למוזיאון נגיש לנכים, החנייה חינם טל. 02-6332555 yossi.stark@gmail.com
 

Anna

מסעדת אנה, אוכל איטלקי

בבית טיכו
רחוב הרב אגן, 10
שעות פתיחה: א' - ה' 09:00 - 23:00 ; ו' 09:00 – 15:00
חלבי, הכשר רבנות ירושלים
Tel: 02 543-4144 
host@annarest.co.il

מידע למבקר

שירות לקהל

מידע למבקר
מוקד טלפוני ומידע כללי: 02-6708811, info@imj.org.il
שירותי מלתחה
מלתחה בביתן הכניסה
כיסאות מתקפלים בקצה המעבר המקורה סמוך למעליות
כיסאות גלגלים ונגישות
כיסאות גלגלים בביתן הכניסה, לפרטים נא לפנות לדלפק המודיעין.
רוב מוזיאון ישראל נגיש לכיסאות גלגלים.
למפת הנגישות של קמפוס המוזיאון
חניה
למבקרי המוזיאון בלבד, חניה ללא תשלום - מספר מקומות מוגבל. יש להצטייד בכרטיס הכניסה לצורך ביקורת ביציאה. חניה לנכים. ברחבת הכניסה למוזיאון מתקני חניה ייעודיים לאופניים
מדריך קולי לתערוכות ולתצוגות הקבע כלול במחיר הכרטיס
להיכל הספר, לדגם ירושלים בימי הבית השני, לגן הפסלים ולתערוכות. המדריך במבחר שפות, והוא מותאם גם לכבדי שמיעה.

כללי התנהגות בשטח המוזיאון
• הצילום בשטח המוזיאון מותר לשימוש אישי בלבד, לא מסחרי ולא לפרסום.
• חל איסור מוחלט לצלם בהיכל הספר.
• חל איסור מוחלט על השימוש בחצובות, פלאש, או ציוד תאורה אחר בכל שטח המוזיאון.
• חל איסור מוחלט על שימוש במוט סלפי בגלריות המוזיאון, בתערוכות מתחלפות ובתצוגות הקבע. ניתן להשתמש במוט כזה בגן האמנות ובדגם ירושלים.
• חל איסור מוחלט להשתמש במדונה (מיקרופון ורמקול) להדרכות בגלריות.
• חל איסור על כניסה למוזיאון עם נשק ארוך.
• אין לדבר בטלפון נייד, לאכול ולשתות באולמות התצוגה.
• אין כניסה עם תיק (מעל גודל A4) לאולמות התצוגה
• אין לעלות בדרגנועים עם עגלות ילדים.


מידע למבקר

חנויות המוזיאון

צאו לקניות »

שעות פתיחה - במקביל לשעות פעילות המוזיאון
פנו אלינו בטלפון- 02-6708883 או בדוא"ל- shop@imj.org.il

להמשיך את חווית המוזיאון גם בבית

כולם קונים מתנות, אבל רק בחנויות מוזיאון ישראל לכל מתנה יש סיפור, וכל סיפור מגלה לנו עולמות חדשים ומרתקים.

בחנויות המוזיאון תוכלו למצוא מגוון עשיר של מוצרים שונים שהופקו ויוצרו בהשראת האוסף האדיר, העשיר והמיוחד המוצג במוזיאון הן בתצוגות הקבע הן בתערוכות המתחלפות, אנו מזמינים אתכם לבוא ולגלות את הסיפור מאחורי המוצרים השונים שהופקו במיוחד כדי שכל אחד יוכל להמשיך ולהרגיש את המוזיאון. ניתן למצוא מוצרים בהשראת המגילות הגנוזות המוצגות בהיכל הספר, פסל האהבה הממוקם בגן האמנות, מגוון מוצרי יודאיקה כגון מזוזות, חנוכיות, כוסות קידוש, פמוטים ועוד, מוצרים מתערוכות בעבר ובהווה של המוזיאון הורדוס, צבע פראי, שפת הבגד, קיצור תולדות האנושות ועוד. בנוסף חנויות המוזיאון מציעות מגוון רחב של פריטים נבחרים החל ממוצרי ילדים דרך מוצרים ייחודיים הנמכרים רק בחנות המוזיאון מוצרי מעצבים מובילים בעולם ובארץ ועד לתכשיטים.

אנו בחנויות המוזיאון שמים דגש באיכות המוצרים הנמכרים בחנויות המוזיאון, אנו מקפידים כי כל המוצרים הנמכרים בחנות בין אם הם מוצרים שפותחו בהשראת תצוגות הקבע והתצוגות המתחלפות, ובין אם הם מוצרים אחרים, יהיו באיכות ובטיב מן הגבוהים ביותר.

מוצרים נבחרים שלנו נמכרים במוזיאונים ברחבי העולם ובארץ.

במוזיאון ישנן שלוש חנויות הממוקמות בכניסה לדגם בית שני, בשדרה המרכזית של המוזיאון צמוד לתערוכת קיצור תולדות האנושות. בכניסה למוזיאון סמוך לביתן הכניסה שם ניתן ליהנות מחנות גדולה, מרכזית ומרווחת עם מגוון רחב של מוצרים ייחודיים שיאפשרו לכם לקחת מזכרת הביתה מהביקור במוזיאון שתלווה אתכם במשך זמן רב.

הכניסה לחנות המרכזית אינה כרוכה בתשלום
היא איננה מחייבת רכישת כרטיס כניסה למוזיאון וחנייה חינם

חברת מוצרי מוזיאון ישראל היא החברה המסחרית של מוזיאון ישראל, והיא מחזיקה בשלוש חנויות בשטח המוזיאון. החברה היא בעלת הזכויות הבלעדית להפקת מוצרים עבור מוזיאון ישראל בהשראת אוסף הפריטים הייחודי של המוזיאון והתערוכות המתחלפות. החברה שמה לה למטרה לקדם ולשתף אוכלוסיות מוחלשות הן בצוות עובדיה הן בהפקה ובפיתוח של מוצרים בשיתוף עם עמותות שונות ומשרד הכלכלה.

למנויי המוזיאון

הטבות והנחות מיוחדות, ובנוסף 10% הנחה נוספת על כל המוצרים

מידע למבקר

מנויים

הצטרפו
למחירי מנוי שנתי
לרכישת מנוי
פעילויות מיוחדות למנויים
עקבו באמצעות עמוד המנויים והתעדכנו בהטבות החדשות, קראו על ביקורי טרום-פתיחה למנויים בלבד בתערוכות הנפתחות, על ההרצאות למנויים והסיורים המוצעים במוזיאון או באתרים ומוסדות תרבות מרתקים אחרים.
מנוי למוזיאון ישראל: מתנה שאוהבים לקבל
רכשו מנוי ליקיריכם וקבלו חודש נוסף חינם למנוי שברשותכם. טל: 02-6708855
מידע למבקר

כרטיסים

לרכישת כרטיסים

מחירים והנחות

בוגר  54 ₪ 
סטודנט 39 ₪ 
ילד בן 17-5 27 ₪ 
אזרח ותיק - תושב ישראל (בהצגת תעודה), אין אפשרות לרכוש כרטיס דרך האתר 27 ₪ 
אזרח ותיק - תושב חוץ (בהצגת תעודה), אין אפשרות לרכוש כרטיס דרך האתר 39 ₪ 
בעל תעודת נכה 27 ₪ 
ביקור חוזר בתוך 3 חודשים (אין כפל הנחות) 27 ₪ 
לבעלי כרטיס לאומי-קארד 1 + 1 בהזמנה מראש באתר לאומי קארד (אין כפל הנחות)  
בימים שלישי ושבת הכניסה לילדים עד גיל 17 חינם
(לא כולל קבוצות ולא כולל הצגות וסדנאות)
חינם
חיילים בשירות חובה והמשרתים שירות לאומי
בנדיבות ידידי מוזיאון ישראל
חינם
שימו לב, כרטיס הכניסה למוזיאון ישראל תקף שנתיים מרגע הרכישה

בחודש אוגוסט כניסה לילדים חינם

עניין של השקפה

הבלוג של מרגו

על קוצו של יוד | פברואר 2019

 

אודה ואבוש, שאפילו שהיצירה הוויזואלית עומדת במרכז חיי כבר שנים רבות, אני עדיין ניגשת מהר מדי לקרוא את הכתובית במקום לעמוד מול היצירה ולתת לה לספר לי את סיפורה. זהו מאבק בין הצורך הטבעי בידיעה ברורה ומיידית לבין היכולת להשתהות במקום רגשי ומבלבל לעיתים, מאבק בין אינטלקט לרגש. אך ישנן יצירות שבהן לא מתקיימת ההפרדה בין המסר הוויזואלי למסר השפתי, הכתוב או המדובר, ולעיתים היצירה היא המילה הכתובה עצמה: על כתובת בת ארבע מילים, החרוטות על חוליה של עמוד המתוארך למאה הראשונה לפנה"ס, אותו מצאו לאחרונה בכניסה לירושלים של ימינו, אפשר לקרוא בקלות רבה: "חנניה בר דודלוס מירושלים". 

תקריב של הכתובת, חוליית עמוד ועליה כתובת בארמית בנייני האומה, ירושלים, המאה ה־1 לפני הספירה, אבן גיר

חוליית העמוד עם הכתובת – מוצג מיוחד באגף לארכאולוגיה - יחידה במינה, מכיוון שבה, בפעם הראשונה, מוזכר שמה של ירושלים בכתיב הכולל את האות י' בין הל' למ' הסופית, כנהוג בימינו. מפתה לדמיין שהכתובת שימשה כשלט בכניסה לסטודיו של הקדר חנניה, בנו של האמן דודלוס - ייחוס שאמנים רבים ביקשו לעצמם, שהרי דדאלוס (דודלוס) היה רב-אמן במיתולוגיה היוונית, צאצא של הפייסטוס האל האולימפי, הנפח הצולע, שלימד את בני האדם את המלאכות.  

לעיתים השפות – הוויזואלית והכתובה - תומכות האחת בשנייה. זה הרעיון העובר כחוט השני במקבץ התערוכות החדשות, שמציגות יצירות מתקופות שונות הפזורות על-פני אגפי המוזיאון. שוטטתי ביניהן תוך תהייה על מערכות היחסים בין השפה הוויזואלית, השפה הכתובה והשפה המדוברת, שלעיתים קרובות הן טעונות ו"נלחמות" האחת באחרת על הבכורה. 

חשיכה עוטפת את חדר התערוכה "לא קם כמשה: הרמב"ם, כתביו וחותמו". היא מעוצבת במינימליזם, מוצגים בה כמה מחיבוריו של הרמב"ם שהועתקו ואוירו במהלך ימי-הביניים המאוחרים באשכנז, בספרד ובאיטליה, והיא גרמה לי להרגיש כאילו אני פוסעת אל תוך תיבת אוצרות. ובאמת, כל כתבי-היד המוצגים בה הם כפנינים שערכן לא יסולא בפז. בעוד הטקסטים שבהם מועתקים שוב ושוב בהקפדה יתרה, האיורים בכתבי-היד משקפים פעמים רבות את התרבות ואת מערכת האמונות והדעות של הזמן והמקום שבהם אויר כתב-היד: כך לוחית הפתיחה בעמוד הראשון של הספר הראשון במשנה תורה – ספר המדע – שהועתק ואויר בצפון איטליה באמצע המאה ה- 15, מציגה את המילה מדע באותיות זהב גדולות על רקע שמיים זרועי כוכבים, ומתחתם יושבים מדענים וצופים בכוכבים בעזרת כלי המדידה שבידיהם. 

משנה תורה, צפון איטליה, 1457 בקירוב, כתב יד בדיו על קלף משובח, טמפרה, עלה זהב וכסף הספרייה האפוסטולית של הווטיקן

האמן עשה חיבור נפלא בין שם הספר – מדע - לבין רעיונותיו של הרמב"ם על הכרת האל דרך חקירה מדעית בעולם. רעיון זה חוזר גם בהומניזם האיטלקי של המאה ה- 15 והוא תבנית נוף מולדתו של האמן - ההומניזם ביקש לחבר בין הסתירה לכאורה שבין האמונה באל, לבין הכרת האל דרך החקירה המדעית (סתירה לכאורה, שהרי האל הוא שברא את העולם ואת חוקי הפיזיקה שבו). בעוד אותיות הזהב מדגישות את שם הספר, האיור מתאר את תוכנו של הספר – חקירת העולם בכלים מדעיים – ובו בזמן מעניק לנו הצצה אל העולם האינטלקטואלי של אנשי הרנסנס האיטלקי בזמן העתקת כתב-היד ואיורו. 

מלאכת הקִטלוּג מסמלת עבורי (ובוודאי לא רק לי) את ההיפך הגמור מאמנות חופשית המבקשת להיות מעבר לכל הגדרה. לכן  תיקיות המשרד הענקיות של ואדים זחרוב ביצירה "תולדות האמנות הרוסית מהאוונגרד הרוסי ועד האסכולה המושגית המוסקוואית", 2003, העומדות במרכז החלל בתערוכה "הניצחון על השמש", תערוכה המספרת את סיפורה של אמנות האוונגרד הרוסי, נראות לי כה מאיימות. התיקיות מזמינות את המשוטט באולם להיכנס לתוכן, ובכך להתפלש בקרביים של הניסיונות של משטרים מסוימים לקטלג אמנים וסגנונות אמנותיים תחת הגדרות מילוליות הגוזרים את גורלם לשבט או לחסד. אמן אחר המוצג בתערוכה הוא אל ליסיצקי, שהכין בשנת 1919 את הספר המאויר חד גדיא. בספר משלב ליסיצקי בין התרבות היהודית לתפיסות האמנותיות החדשות שהוא היה שותף לעיצובן יחד עם מרק שאגאל וקזימיר מלוויץ' בבית-הספר לאמנות שייסד שאגאל בוויטבסק באותן השנים. האותיות הופכות למסגרת לאיור החוסה תחתן, שער לעולם אסתטי, אידיאולוגי ופילוסופי-אוטופי שהוגדר בביטאון קבוצת אונוביס שהקימו בוויטבסק בשנות העשרים המוקדמות של המאה העשרים. נראה שליסיצקי הושפע מאוד משאגאל המוקדם בדימויים ובצבעים, ובארגונם על הדף.  

מבט אל התערוכה (עבודתו של ואדים זחרוב), צילום © מוזיאון ישראל, ירושלים, אלי פוזנר

האוטופיה האמנותית של קזימיר מלוויץ' וחבריו, שביקשה לברוא עולם חדש, מופשט, מטאפיזי מושלם וטהור, מוצאת ביטוי קולי בתערוכה "יוליאן רוזפלדט – מניפסטו" המוצגת באולם הסמוך. באולם ענק פזורים מסכים גדולים ועליהם מוקרנים, בו זמנית, שלושה-עשר קטעים מצולמים המתארים סיטואציות שונות. הקשר בין הקטעים המצולמים מבוסס על הדמות הראשית המופיעה בכולם - השחקנית קייט בלנשט בזהויות שונות. היא נואמת קטעים מתוך מנשרים, אמנותיים ברובם, שנכתבו במהלך המאה העשרים. הסימולטניות של ההקרנות השונות ואופיים הפילוסופי של המנשרים אינם מאפשרים את ההתעמקות בתוכניהם, העומדים בתחרות קשה מול דמותה המהפנטת של קייט בלנשט, ווירטואוזיות הצילום ויופיים של הלוקיישנים השונים (ברלין וסביבתה). 

יוליאן רוזפלדט, מניפסטו, 2015, הגלריה הלאומית הגרמנית, ברלין: רכישה בנדיבות ידידי הגלריה הלאומית, 2014
© Julian Rosefeldt and VG Bild-Kunst, Bonn 2019

אני מצליחה להבין (אולי) את הבלבול רק כשאני יוצאת מן האולם המספק חוויה מורכבת ומרהיבה, וחושבת שיותר מכל, יוליאן רוזפלדט מבקש לערער את מעמדן ואת חשיבותן של המילים הנכתבות או הנאמרות בלהט, בכישרון ו/או באמונה, ומשאיר את הדימוי הוויזואלי כמושל בכיפה.

בדרכי החוצה אני נעמדת מול יצירתו של יוסף קריספל, אחת מן הרכישות החדשות של המוזיאון, "תצוגה (ואטו)". הציור הוא חלק מסדרה שבה קריספל צייר התרשמויות מביקוריו בגלריות ובמוזיאונים שונים בעולם, אין בו לא אות ולא מילה ולא זיקה לשפה הכתובה, ומשום כך מהווה סיום מתאים לשיטוט זה.

יוסף קריספל, "תצוגה (ואטו)" 2010, צבעי-שמן על בד, רכישה בנדיבות קבוצת "כאן עכשיו" לרכישת אמנות ישראלית, ישראל

משולש הרצפה הקטן בתחתית המסגרת מסגיר את תנועתו של האמן כצופה: הוא אינו עומד מול הציור ולוקח את הזמן להתבונן בו, אלא חולף על פניו, תנועתו באה לידי ביטוי בטשטוש האובייקטים בציור עד שהם בלתי ניתנים לזיהוי (ואלוהים עדי שניסיתי...). הרמז היחיד שקריספל נותן לצופה הוא שם הצייר, ואטו (ז'ן-אנטואן), שמת ב-1721 בצרפת, ונמנה באחרית ימיו עם מבשרי הרוקוקו. בציור ישנה סתירה פנימית: קריספל בחר להציג את תנועת עיניו החולפת על פני היצירה תוך שהוא לוכד את התרשמות זיכרונו ממנה, למרות שיש להניח שעמד מולה זמן לא מועט. 

אם הצלחתי היום ללכוד את מבטכם ולבכם מול כמה יצירות, ולו רק לרגעים אחדים עד שייחרתו בזיכרונכם,  די לי.

ד"ר מרגו סטרומזה-אוזן
מרגו בעלת תואר ד"ר בהיסטוריה של האמנות, מרצה, חוקרת וכותבת על אמנות.
uzanym@post.bgu.ac.il