Close
Close

נגישות

Interface

Adjust the interface to make it easier to use for different conditions.

אהבה חדשה

שיאי הצילום המודרני

    16 יולי 2019 - 04 ינו' 2020
  • אוצר: נעם גל
  • מעצבות: אלכסנדרה טופז ושירלי יהלומי
  • אולם רנה (פיש) ורוברט לוין
  • צילום

אף כי הצילום הוכר כמדיום אמנותי עצמאי כבר לקראת סוף המאה התשע-עשרה (כ-50 שנה אחרי המצאתו), התשוקה לאסוף תצלומים בתור חפצי אמנות חדשה באופן יחסי. על פי רוב צמחה תשוקה זו במקביל להקמתן של מחלקות לצילום במוזיאונים ולהתפתחות ההדרגתית של המחקר האקדמי בנושא, החל בשלהי שנות ה-70. תשוקתם של אספני צילום בסוף המאה העשרים משקפת את זו של אמני האוונגרד מתחילתה של אותה מאה: להתבונן בעולם ולהציע לו הסברים חזותיים חדשים. נקודות המבט הלא-רגילות שאימצו אמני הצילום המודרניסטים ישרתו אג׳נדות אידאולוגיות, או יטשטשו את ההבחנה בין הפשטה לריאליזם, או פשוט יקראו תיגר על האמת בצילום.

מהמבחר האדיר של אוספי הצילום במוזיאון ישראל מוצגות בפניכם יצירות שנוצרו בין 1900 ל-1945, המבליטות צדדים שונים של מודרניזם. התצוגה הכרונולוגית מציעה רצף של תמונות רבות-עצמה מאת אמנים שונים, לצד כמה מוקדים שהוקדשו לאמן אחד או לתופעה מסוימת. הערות מקדימות קצרות מופיעות בשש תחנות לאורך הגלריה, ומומלץ להשתמש במדריך הקולי, המציע ניתוח מעמיק יותר לרבים מהתצלומים. אתם מוזמנים להתבונן מקרוב בתמונות האלה ולשאול את עצמכם: מה יכול צילום בן מאה שנים לספר לנו על זמננו שלנו?

התערוכה אהבה חדשה מציגה מתנות חשובות שניתנו למוזיאון, רבות מהן מהאוסף הפרטי של נואל והארייט לוין המנוחים, הכולל כמה מהעבודות הידועות ביותר בצילום המערבי. עבודות אחרות הגיעו לפני זמן לא רב, ובהן תצלומים נדירים מאת אמניות אוונגרד שפעלו באירופה בין שתי מלחמות העולם, מתנת גארי ב׳ סוקול – תוספת חיונית לאוסף שלנו. אבני חן אלה מוצגות כעת לצד יצירות מופת מאותה תקופה, שנתרמו בעבר למוזיאון אך הוצגו לקהל הרחב רק לעתים רחוקות.