מוזיאון ישראל, ירושלים
Close
Close

נגישות

Interface

Adjust the interface to make it easier to use for different conditions.

בלי כותרת (לבוב ופט רום)

בלי כותרת (לבוב ופט רום)

אמריקני, 1933-1996

בלי כותרת (לבוב ופט רום)

נורות פלורסצנט באדום, בצהוב ובירוק

גובה 123 ס"מ, רוחב 126 ס"מ, עומק 18 ס"מ

מתנת ליאו קסטלי, ניו-יורק, לידידי מוזיאון ישראל בארה"ב

מס' רישום:

B85.0938

אמנויות/אמנות מודרנית

במהלך שנות ה-60 היה דן פְלווין, כמו אמנים אחרים התומכים במינימליזם, שותף לגישה האנליטית לאמנות; גישה השוללת כל מהלך אסוציאטיווי או מעורר רגשות. בכל יצירותיו מתקופה זו מסודרות נורות פלואורסצנטיות מוארכות במבנה שונה, החל בנורה צינורית אחת התלויה באלכסון על הקיר וכלה בשילובים מורכבים יותר – יצירות-פינה, יצירות-תקרה, מנהרות אור או מחסומי אור. דונלד ג'אד, אמן מינימליסט בעצמו, הגדיר את הרכיבים העיקריים בעבודתו של פלווין: "נורות הפלואורסצנט שהן מקור האור; האור שמתפזר על פני החלל שסביבן או נופל על משטחים קרובים; וסידור הנורות והצינורות כולו או מיקומם על פני המשטחים". לאור שמפיצה היצירה שלושה מקורות: האור מהנורה עצמה, האור המשתקף ממנה על הקירות הסובבים והזוהר ה"סביבתי" המשתנה על-פי עוצמת הצבעים המשמשים ביצירה ויחסי-הגומלין ביניהם.

"בלי כותרת (לבוב ופט רום)" הוא מבנה פינתי מרובע המורכב מנורות פלואורסצנט אדומות בצלע העליונה והתחתונה ומנורות נסתרות – צהובה מימין, וירוקה משמאל. ביחס למבנה פינתי דומה, העיר פלווין: "המבנה הפינתי נועד להיות יפה, להפיק שילוב צבעים של אשליה נפלאה ההופכת את מפגש הקירות מעל ל'ממשות' משולש הרצפה לנראה פחות מבתאורה רגילה".

מפרסומי מוזיאון ישראל:

קמיאן-קשדן, עדינה (עורכת), מפגשים מודרניים: ציור ופיסול מן המאה ה-20 במוזיאון ישראל, מוזיאון ישראל, ירושלים, 2010

Digital presentation of this object was made possible by:
גב' ג'ואן לסינג, ניו-יורק וירושלים