דבר המערכת

אפריל 2014 | מערכת פלטפורמה

מיכאל הד, מייסד כתב העת פלטפורמה וחבר המערכת, הלך לעולמו בחודש פברואר. המדור "אנשים" מוקדש לו עם הכרת תודה על חכמתו ועל נדיבותו. אגי משעול משיקה את המדור החדש ב"זווית אישית", שבו נארח בכל פעם אישיות שתספר על חווית ביקור במוזיאון. קראו עוד »
yanivfront

הקשרים

מתחת לבית: כמה מחשבות על החיבור בין ילדים לבין חינוך ומוזיאון | יניב רשף

בספרו "על הרוחני באמנות" לועג וסילי קנדינסקי למבקרים באותו בית יפה שבדים צבעוניים תלויים על קירותיו (המוזיאון) ויוצאים ממנו בדיוק כפי שנכנסו אליו. גם היום לא מוגזם לשער שרוב המבקרים במוזיאון הם צרכני תרבות שצורכים בידור מוקפד המתאים לטעמן של שכבות כלכליות-תרבותיות מסוימות. קראו עוד »
nimrodfront

דילמות

המרחב הבלתי מוגן: שאלת הביקור במוזיאון בקרב המגזר הדתי | אורנה סגל

הפסל "נמרוד" של יצחק דנציגר במבואה המקדמת את פני הבאים למוזיאון ישראל עורר תגובות רבות של אמנים וחוקרים בעדו ונגדו. עצם הבחירה של אוצרי המוזיאון להציבו במקום כה משמעותי מכניסה מבקרים בעלי השקפת עולם יהודית דתית המבקרים במוזיאון, לדילמה לא פשוטה כלל. קראו עוד »
front heyd

אנשים

ההומניסט שעזב אותנו. חברות המערכת משוחחות על מיכאל הד | מערכת פלטפורמה

התאספנו לדבר על מיכאל הד ז"ל. הידיעה על מותו הממה והעציבה אותנו מאוד. מיכאל היה ידיד קרוב ושותף אמת ל"פלטפורמה" מרגע הולדתה. המחשבה הראשונה שהפציעה בתוך הצער הגדול על לכתו הייתה לכתוב עליו, לכתוב לזכרו. מיכאל היה ממייסדי כתב העת "פלטפורמה" ותמך בו ביד רחבה. נראה זה אך טבעי להקדיש לו את המדור שכה אהב: "אנשים". קראו עוד »
צילום: אלכס זויתן. פרויקט ביתא ישראל

מיזמים

המדריך כלווין: מחלקת החינוך במוזיאון פתח תקוה כמובילה שיתופי פעולה בקהילה | רעות פרסטר

המוזיאון הוא "תחנת אם" השולח זרועות אל רחבי העיר, מדריך האמנות הוא כלווין במרחב. קראו עוד »
שתי וערב. איור: רחלי שלו

הפעלות

רעיונות מן המגירה של סמדר: רקמה אנושית. הפעלות בתערוכה אתנוגרפית | ליהיא ספיר בעקבות סמדר תירוש- הד

ליהיא ספיר מביאה לנו משחק רב משתתפים שיצרה סמדר תירוש-הד, ומלמד אריגת שתי וערב קראו עוד »
מיכל רובנר. סדקים בזמן

זוית אישית

על "סדקים בזמן" של מיכל רובנר, גואדלחרה 2013 | אגי משעול

"היינו שם רק אני והעבודה המוקרנת על הקיר, והיה משהו אינטימי במפגש הזה, אולי כי התרחש על רקע עיר זרה. הנה אני מול מיכל באמצע גואדלחרה, כמו שתי תיירות ישראליות שנפגשות פתאום בחו"ל ומזהות זו את זו בגלל השפה. נשכבתי על רצפת הפרקט ונתתי לעבודה להשפיע עליי." קראו עוד »