iliason3

דבר המערכת

אוקטובר 2014 | מערכת פלטפורמה

כתב העת "פלטפורמה" מציין שנתיים להיווסדו. כתב העת נוסד מתוך רצון וצורך לקיים שיח ער בנושא חינוך לאמנות וחינוך מוזיאלי. אתם מוזמנים להצטרף אלינו ולהשתתף בשיח. קראו עוד »
בכניסה למוזיאון ישראל. צילום: בני מאור

הקשרים

עמוד דום! הקשב! או בעצם לא | טלי גביש

מה הקשר בין צבא (משמעת-היררכיה-ממלכתיות) למוזיאון (אמנות-תרבות-רוח)? איך הופכים את הקשר הזה מדיכוטומי וזר למזין והרמוני? תוכנית ההדרכה העצמאית של מוזיאון ישראל מכשירה קצינים לערוך עם חייליהם סיורים עצמאיים במוזיאון, והתוצאות מפתיעות קראו עוד »
3

דילמות

"לחשוב שגם אני יכולה להיות אמנית" | אלה רגב

אלה רגב, אוצרת משנה לחינוך מוזיאלי באגף הנוער וחברת מערכת "פלטפורמה", התלוותה למיכל קרר, מדריכה בכירה באגף, בפעילות עם ילדים בני 6–8, וחזרה עם רשמים מרגשים קראו עוד »
מורן שוב, "The Ducts of Which Open, או תעלת הדמעות"
טופוגרפיה באנציקלופדיה אנטומית-פיזיולוגית

מתוך סדרת טופוגרפיות בספרים ובמחברות, יפו, יולי 2012 – ינואר 2014
הדפסת דיו על FineArt

אנשים

תמונות בתערוכה (לא של מודסט מוסורגסקי, אלא שלי) | מורן שוב

"אתגר גדול לקחתי על עצמי – לכנס אנשים ליותר מאשר ביקור סולידי בתערוכה. איך עושים את זה? התשובה לזה, מצאתי, כשם שהיא מורכבת כך היא פשוטה. היא מורכבת משום שהיא נולדת עם כל תערוכה מחדש ואחרת; והיא פשוטה כי בעומקה ובפרקטיקה שלה היא אחת, ואני מכנה אותה: הלימה". מורן שוב על רוחב המחשבה והפעולה בעבודתה האוצרותית-אמנותית קראו עוד »
דוד בהר-פרחיה, "בין ירוק לאדום", שכונת מוסררה, ירושלים. 2011

מיזמים

כיצד הופכת פעולה אמנותית לפעולה אזרחית | נטלי לוין

כוחה של פעולה אמנותית אמיתית הוא ברחובות הפיזיים, המלוכלכים והמוזנחים, במקומות שההיסטוריה נמחקה מהם לפני שזכתה להיכתב, במקומות שבהם אנשים הם שקופים ואינם נספרים. שלושה סיפורים, שלוש שכונות קראו עוד »
sketch

הפעלות

הדמות שיצאה מן התמונה | ליהיא ספיר

כיצד יצירות אמנות יכולות לנדוד מחוץ למסגרת? הפעם במדור, ליהיא ספיר מציעה הפעלה שבה דמויות מציורים מונפשות על ידי הילדים קראו עוד »
Sandro_Botticelli_-_La_nascita_di_Venere_-_Google_Art_Project_-_edited

זוית אישית

מול אפרודיטה | רוני סומק

מול אפרודיטה, מתוך הספר "מחתרת החלב", בהוצאת זמורה-ביתן, 2005) קראו עוד »