דבר המערכת

יולי 2014 | מערכת פלטפורמה

האם הידע ההכרחי להבנת יצירה מצוי כבר אצל הצופה, מתוקף נסיון חייו וידיעותיו הקודמות, או שאמנות חייבת בתיווך? הגיליון שלפנינו דן בהיבטים שונים של שאלת התיווך. קראו עוד »
crow cut

הקשרים

לחבר את החינוך אל הלב הפועם של העיר | יהונתן ה. משעל

חינוך יכול להיות חלק מהעיר ולהשתלב בדינמיות שלה. כל אחד יכול ללמוד, וכל אחד יכול ללמד. העיר מאפשרת זאת ותומכת בכך. בזמן שכיתות לימוד נעשות צפופות יותר ויותר – גינות, בתים וחללים ציבוריים יכולים להיות אלטרנטיבות קראו עוד »
what is

דילמות

מלים על קיר – טקסטים מוזיאליים בתערוכה | דניאלה שלו משוחחת עם תמי מיכאלי

הרבה מלים או מעט? להסביר או לתת לעיניים להבין לבד? אותיות גדולות או אותיות קטנות? שיחה על יחסי הגומלין שבין אוצרת תערוכה לעורכת הטקסטים שלה קראו עוד »
kratsman5

אנשים

על זהות פוליטית, אתיקה ולימוד אמנות | דניאל שוורץ משוחחת עם מיקי קרצמן

"כמורה אתה צריך לאפשר לתלמיד לראות אחרת, אבל גם לסמן את הגבולות של הדיון שלו, לראות איפה הוא מפספס". מיקי קרצמן מסיים קדנציה שנייה כראש המחלקה לצילום בבצלאל. שיחה קראו עוד »
צילום: זואי ברקן

מיזמים

המוזיאון הנודד של תנועת תרבות | מיה קלינגר

תנועת הנוער תרבות, הפועלת זה שמונה שנים, משתמשת באמצעים אמנותיים כדי ללמד בני נוער ציונות מזווית פחות שגרתית. מיה קלינגר יצאה לסיור מודרך במוזיאון וחזרה עם רשמים קראו עוד »
squer2

הפעלות

מתחנת האוטובוס ועד רמברנדט | ליהיא ספיר

איך יוצאים למסע במוזיאון עם 40 בני נוער בלי לצעוק כל הזמן: "שקט!", "קדימה!", "לא לגעת!"? כיצד הופכים את הדרך למשמעותית לא פחות מהעמידה מול המוצגים? כמה טיפים למורה הנבוך קראו עוד »
magdelena

זוית אישית

מול קראוואג'ו | איל מגד

מפגש של הסופר איל מגד עם "ההורדה מהצלב" של קראוואג'ו, מתוך הספר "סוף הגוף" קראו עוד »