
שוניברי נולד וחי בלונדון, אך התחנך בניגריה. באחדות מעבודותיו הוא התלבש בבגדי דנדי ויקטוריאני שחור, ובאחרות יצר פרודיה על הפורמליזם של הציור המודרניסטי המערבי על ידי שימוש בבדים מודפסים בדגמים 'אפריקאיים', והלביש בובות אימום בבגדים ויקטוריאניים עשויים מאותם הבדים. תולדות הבדים ה'אפריקאיים' הוא מרכיב מפתח באמנותו של שוניברי, כי בעזרתם הוא מעלה שאלות לגבי היחסים בין אמנות גבוהה ואמנות שימושית ובין העולם הראשון (המערבי, המתועש) והעולם השלישי. הבדים ה'אפריקאיים' (אותם רכש בשוק בריקסטון שבדרום לונדון) מבוססים על דגם אינדונזי ועל טכניקת בטיק; הכובשים ההולנדים אימצו את הדגמים, ייצרו אותם בהולנד ובאנגליה וייצאו אותם למערב אפריקה. בשנות ה-60 של המאה שעברה זכו הבדים לפופולריות רבה והם היו לסימן גאווה בזהות האפריקאית הפוסט-קולוניאלית.
בחופשה נראית משפחה גרעינית של אסטרונאוטים, בגודל טבעי, מצוידת לקראת חופשה 'בין כוכבים', כשהם לבושים חליפות חלל עשויות בדים 'אפריקאיים'. במבט ראשון חופשה נראית כמו משחק תמים של מחקר בחלל הנושא אתו התייחסויות אל המחקר המדעי והקדמה האנושית. אולם חליפות החלל בהדפסי הבטיק שעליהן, מבליטות את הניגוד החד בין יבשת אפריקה הפוסט-קולוניאלית, הבלתי מפותחת, וההישגים המדעים המתקדמים של העולם המערבי, ומדגישות את מורכבות הפרדוקס של כובש-נכבש-חוקר. (האם הופכים הנכבשים באופן אירוני לכובשים של הכוכבים החדשים הנחקרים ביקום?)
The Israel Museum, Publisher: Harry N. Abrams, Inc., 2005
Landau, Suzanne, Contemporary Art in the Israel Museum, Israel Museum, Jerusalem, 2010
כהן-עוזיאלי, טניה, קיצור תולדות האנושות: התערוכה, מוזיאון ישראל, ירושלים, 2015
קיצור תולדות האנושות, מוזיאון ישראל, ירושלים, 01/05/2015 - 02/01/2016