Sands of Time:
The Work of Micha Ullman

About the exhibition
Wedding
Sculpture
Under
Who What
Sand Tables
Equinox
Library
Library Drawings
Sky
Month
Meals
Films
Credits

  על אודות התערוכה
חתונה
פיסול
למטה
מי מה
שולחנות חול
יום השוויון
ספרייה
רישומי ספרייה
שמים
יֶרח
רישומי ארוחות
סרטים
תודות

שעון חול:
עבודתו של מיכה אולמן



 

Equinox

In 2009, Ullman was commissioned by the Israel Museum to create a site-specific work for its Billy Rose Art Garden. The result was a light-and-shadow installation called Equinox. A rectangular pit hewn into the rocky terrain of the Garden, Equinox is five meters deep, with a white-washed floor and walls. On one side of this subterranean "room" is an opening leading into a dark corridor. Viewers sitting on the bench-like structure and peering down into it are rewarded with a minimalistic light show: a rectangular reflection of light projected from the transparent top moves slowly across the day – and the year – along the walls or floor, according to the angle at which the sun shines. Twice a year, at noon on the spring and autumn equinoxes (when day and night are approximately the same length), the bright rectangular reflection appears exactly opposite the dark opening to the corridor, matching it in shape and size and creating the effect of a door of light. In the winter, the reflection takes the shape of a window on the wall, and in the summer, the shape resembles that of a bed on the floor.


יום השוויון

בשנת 2009 הקים מיכה אולמן בהזמנה מיוחדת פסל-אור בגן האמנות של מוזיאון ישראל וקרא לו "יום השוויון". זהו בור מלבני חצוב בקרקע הסלעית של הגן, בעומק חמישה מטרים, שרצפתו וקירותיו מטויחים לבן. בצד אחד של ה"חדר" הגדול קבוע פתח אפל המוביל למסדרון.

לעיני היושב על שפת הפסל הזה ומשקיף מטה נגלה מופע אור מינימליסטי: מלבן אור שצורתו נגזרת מן הפתח המלבני שבתקרת החדר נע לאטו במהלך היום ובמשך השנה על פני קירותיו או רצפתו לפי זווית קרינת השמש. פעמיים בשנה, בצהרי שני ימי השוויון - זה שבאביב וזה שבסתו. במרס ובספטמבר, כשאורך היום משתווה לאורך הלילה, נראה המלבן הבוהק כדלת של אור המופיעה בדיוק מול הפתח האפל של המסדרון וממדיה זהים לו. בחורף לובש כתם האור צורת חלון בקיר ובקיץ צורת מיטה, כשהוא מוטל על הרצפה.

ב"יום השוויון" אולמן מבקש בין השאר להציג דרך אמצעית, דרך של שוויון הכוחות בין האור לחושך ודרך של דיבור ומפגש כפיתרון למאבקים.

 
   
 
   
 

Equinox, 2009
Concrete and glass
500 x 500 x 500 cm

לחץ להגדלת התמונה

יום השוויון, 2009
גן האמנות ע"ש בילי רוז, מוזיאון ישראל, ירושלים
בטון, טיח לבן וזכוכית,
5x5x5 מ' (תת-קרקעי) ;232x132 ס"מ, גובה: 42 ס"מ
רכישה לכבוד שושנה קרדין לרגל הגיעה לגבורות, בנדיבות בניה, נכדיה ולין וסטייסי שוסטרמן, ארה"ב, ובסיוע שירלי ופרנק לווי, סידני, לכבוד יום הולדת 75 של דב גוטסמן, וקרן ברברה ויוג'ין שוורץ לרכישת אמנות עכשווית

 

     
 

Equinox , The autumnal equinox, September 21st, midday, 2009

לחץ להגדלת התמונה

יום השוויון, ביום השוויון הסתווי, 21 בספטמבר, צהריים

 

     
 

Equinox, The vernal equinox, March 21st, midday, 2009

לחץ להגדלת התמונה

יום השוויון, ביום השוויון האביבי, 21 במרס, צהריים

 

     
 

Equinox , May 21st, midday, 2009

לחץ להגדלת התמונה

יום השוויון, 21 במאי, צהריים

 

     
  From Equinox, the israel museum, art garden,
2011
Image and editing: Tal Ram-On
Sound: Eitan Ullman

To the film »



מתוך יום השוויון, מוזיאון ישראל, גן האמנות,
2011
צילום ועריכה: טל רם–און
פס–קול: איתן אולמן

לסרט »

 

למאגר התערוכות , מוזיאון ישראל | מוזיאון ישראל, ירושלים | כל הזכויות שמורות © מוזיאון ישראל, ירושלים 1995-
To The Israel Museum Exhibition Online | The Israel Museum, Jerusalem |
Copyright © The Israel Museum, Jerusalem 1995-
עיצוב האתר: חיה שפר | site design: hayasheffer